مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 3 شهریور 1401 ساعت 20:022022-08-25اجتماعي

از باغ گیاه شناسی تا دور دنیا در یک روز


این بار، آخر هفته خانوادگی ما به گل و گیاه گره خورد و با عزم جزم به سمت کرج رفتیم و از باغ ملی گیاه شناسی ایران سفرمان را به طبیعت جای جای دنیا شروع کردیم و بدون خستگی و دود و ترافیک و صرف هزینه زیاد، - گروه زندگی- سمیه دهقان زاده: مادر با نگاهش یکی یکی گل های شمعدانی را نوازش می کند و ردیف گلدان های سایه پسند را مرتب.

کاکتوس هایش را با ذوق نگاه می کند و رو به من می گوید: یادش بخیر، اون موقع  حیاط کوچولو و گوشه اش یه باغچه کوچولو تر داشتیم چه کیفی می داد، چقدر تو یه گُله جا نهال کاشتیم، گل های یاس مونو یادته؟ لبخند می زنم و می گویم: آره مامان جون، یادمه.

یادش بخیر.

ولی شما همین آپارتمان هم بهشت گل و گیاه کردید، هر طرفش می چرخیم پر از گل و گلدونه ، کلمه بهشت گل و گلدان را به خاطر دل مادرم می گویم، آخر چند گلدان کجا و حیاط و باغچه کجا! مادرم حق دارد دلش بگیرد، هزاری هم برود و برویم بازارگل، باز حالش خوش نمی شود.

همین طور که به خواهر و برادرم نگاه می کنم که در کمال تعجب در صلحند ، کارتن نگاه می کنند، یادم می افتد این دو تا وروجک خانه، با پدرم چقدر بذر کاشتند و سبزی خوردن برداشت کردند تا به حال.

نقشه ای جدید برای آخر هفته! فکرهایم در رفت و آمد است یکدفعه بلند بلند فکر می کنم و می گویم: فهمیدم کجا بریم، بریم باغ گیاه شناسی، همه جور گل و گیاه ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از باغ گیاه شناسی تا دور دنیا در یک روز

از باغ گیاه شناسی تا دور دنیا در یک روز