مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 3 شهریور 1401 ساعت 11:472022-08-25بين الملل

ترکیه: جنگنده های یونانی برای هواپیماهای ما مزاحمت ایجاد کردند


تنها چند روز پس از اعلام وزارت دفاع ترکیه درباره ایجاد مزاحمت جنگنده های یونانی برای هواپیماهای ترکیه ای، منابعی در وزارت دفاع ترکیه از تکرار این اقدام خبر دادند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، منابعی در وزارت دفاع ، امروز، به نقل از منابع مذکور نوشت: هواپیماهای ترکیه در حال انجام مأموریت ناتو بر فراز دریای اژه توسط اف -16 های یونان مورد آزار قرار گرفته اند.

در گزارش این رسانه دولتی ترکیه ای اشاره ای به نوع هواپیماهای ترکیه که هدف آزار جنگنده های اف-16 یونان قرار گرفتند، نشده است.

آناتولی در حالی این خبر را منتشر کرده است که وزارت دفاع ترکیه روز سه شنبه هفته جاری نیز در گزارشی مشابه اعلام کرده بود جنگنده های یونانی برای هواپیماهای ترکیه که حین اجرای ماموریت برای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ناتو بر فراز مدیترانه شرقی بوده اند، مزاحمت ایجاد کرده اند.

وزارت دفاع ترکیه در این باره اعلام کرده بود جنگنده های اف-16 متعلق به یونان (یکی از اعضای ناتو) جنگنده های ترکیه را تعقیب کرده و عمداً آن ها را تحت کنترل رادارهای خود قرار داده اند؛ در حالی که جنگنده های آنکارا در حال انجام وظایفی برای ائتلاف ناتو بوده اند.

منابع نظامی آنکارا خاطرنشان کرده بودند که وزارت دفاع ترکیه، مقامات ناتو را در جریان این موضوع داد و آن ها نیز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترکیه: جنگنده های یونانی برای هواپیماهای ما مزاحمت ایجاد کردند

ترکیه: جنگنده های یونانی برای هواپیماهای ما مزاحمت ایجاد کردند