مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 3 شهریور 1401 ساعت 11:272022-08-25اقتصادي

قطعی مکرر برق و کمبود حامل های انرژی در لبنان


رسانه های لبنان از تعطیلی بسیاری از نانوایی ها و جایگاه های سوخت خبر می دهند، طبق اعلام شرکت برق لبنان این کشور فقط متکی به سوخت عراق است که حدود 3 ساعت برق را تامین می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس، بحران معیشتی و اقتصادی در لبنان متاثر از نیاز مبرم این کشور به سوخت، زندگی شهروندان این کشور را با تنش روز افزون مواجه کرده است.

تحریم ها علیه لبنان موجب کاهش ارزش پول این کشور شده و کمبود واردات سوخت برای دو نیروگاه آن این کشور را وارد چرخه های متناوب خاموشی کرده است.

تعطیلی برخی نانوایی ها در لبنان اتحادیه نانوایی های نان های غیر عربی در جنوب لبنان اعلام کرده که این صنف رو به سقوط است و ده ها نانوایی نان لواش و تنوری در نتیجه حذف یارانه آرد آنها، شروع به تعطیلی کردند و با افزایش قیمت دلار، تفاوت قیمت یک بسته نان عربی با یک بسته نان لواش و تنوری فاحش شده است.

این اتحادیه در بیانیه ای گفت: ما نسبت به برداشته شدن جزیی یارانه آرد و ارائه یارانه فقط به نان عربی هشدار دادیم و با این حساب به سمت یک فاجعه می رویم، زیرا در نتیجه این تصمیم نسنجیده که مسئول نابودی کامل یک بخش تولیدی است، صدها خانواده یا حتی هزاران خانواده را در بدون منبع امرار معاش و کار رها می کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قطعی مکرر برق و کمبود حامل های انرژی در لبنان

قطعی مکرر برق و کمبود حامل های انرژی در لبنان