مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 3 شهریور 1401 ساعت 10:322022-08-25اقتصادي

15 درصد سالمندان کشور «تنها» هستند


یک متخصص حوزه سالمندی ضمن بررسی نقاط قوت و ضعف عملکرد دستگاه ها در حوزه سالمندی، پیشنهاداتی برای بهبود عملکرد نهادها در راستای ارتقای وضعیت سالمندان کشور ارائه کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، حسین نحوی نژاد در گفت وگو با ایسنا، در پاسخ به سوالی درخصوص وضعیت حوزه سالمندی در کشور، بیان کرد: سالمندی پدیده خاصی است که مخصوص کشور ما نیست و در دنیا جمعیت به سرعت به سمت سالمندی پیش می رود؛ به عبارتی باتوجه به وضعیت امید زندگی بالاتر، سطح بهداشت بهتر و کاهش موالید، درصد جمعیت سالمندان بالا می رود اما در ایران وضعیت خاصی حاکم است؛ به طوریکه شیب افزایش درصد جمعیت سالمندان حتی از کشورهای منطقه نیز بیشتر است و شاید تا سال 1430 حدود 20 میلیون (یک چهارم جمعیت ایران) سالمند داشته باشیم.

وی با بیان اینکه فرهنگ ایران به گونه ای است که به سالمندان احترام گذاشته می شود، بیان کرد: معمولا قوه مقننه و مجریه به سالمندان عنایت دارند و به طرح ها و لوایح مرتبط با این حوزه نه گفته نمی شود.

به نظر یکی از نقاط قوت حوزه سالمندان تدوین سند ملی سالمندان است.

همچنین در قوانین بازنشستگی به تکریم و منزلت افراد نیز توصیه شده است.

خلأ غربالگری بیماریهای سالمندی این متخصص حوزه سالمندی یادآور شد: اما آنچه باید بهبود یابد، وضعیت مراقبت سالمندان است؛ البته ناگفته نما


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

15 درصد سالمندان کشور «تنها» هستند

15 درصد سالمندان کشور «تنها» هستند