مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 شهریور 1401 ساعت 15:422022-08-24بين الملل

تداوم تبعیض نژادی در آمریکا؛ آزار پلیس علیه مسلمانان سیاه پوست


مطالعه دانشگاه «رایس» در آمریکا نشان می دهد که مسلمانان سیاه پوست این کشور به دلیل مذهبشان پنج برابر بیشتر از سایر ادیان مورد آزار و اذیت پلیس قرار می گیرند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، مطالعه دانشگاه رایس در آمریکا  نشان می دهد که مسلمانان سیاه پوست این کشور به دلیل مذهبشان پنج برابر بیشتر از سایر ادیان مورد آزار و اذیت پلیس قرار می گیرند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازشماره چهارشنبه وبگاه میدل ایست آی طبق مطالعه صورت گرفته داشنگاه رایس، مسلمانان سیاه پوست از خاورمیانه یا آفریقا  بیشتر از مسلمانانی که سفیدپوست هستند، به دلیل مذهبشان توسط پلیس مورد آزار و اذیت قرار گرفته اند.

این مطالعه نشان می دهد که مسلمانان ایالات متحده پنج برابر بیشتر در معرض آزار و اذیت پلیس قرار می گیرند اما مسلمانانی که خود را سفیدپوست می دانند در مقایسه با مسلمانان غیرسفیدپوست کمتر مورد آزار و اذیت پلیس قرار می گیرند .

بررسی های صورت گرفته نشان می دهد که روابط بین جوامع مسلمان و پلیس آمریکا همیشه پرتنش بوده و بسیاری از مسلمانان به دلیل نظارت پس از ماجرای 11 سپتامبر که توسط پلیس انجام شد، به پلیس بی اعتماد هستند.

در این گزارش آمده است که محیط ژئوپلیتیکی پس از 11 سپتامبر یک رابطه پرتنش بین مجریان قانون و جوامع مسلمان آمریکایی ایجاد کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تداوم تبعیض نژادی در آمریکا؛ آزار پلیس علیه مسلمانان سیاه پوست

تداوم تبعیض نژادی در آمریکا؛ آزار پلیس علیه مسلمانان سیاه پوست