مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 شهریور 1401 ساعت 15:022022-08-24سياسي

خسارت 210 میلیاردی به نخلستان تنگستان/ اغلب نخل ها بیمه نیستند


سامانه بارشی مونسون بالغ بر 210 میلیارد تومان به نخلستان های تنگستان خسارت وارد کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بوشهر، حجت الاسلام حبیب پهلوزاده امام جمعه شهرستان تنگستان ظهر امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: بارش باران مونسون، موجب وارد شدن خسارتی بالغ بر 210 میلیارد تومان به نخلستان های تنگستان شده است که لازم است تا در جهت جبران خسارت ها هرچه سریعتر اقدام شود.

امام جمعه تنگستان با اشاره به آسیب محصول نخیلات شهرستان تنگستان، بیان کرد: بارش باران سبب ریزش، ترش شدن و کپک زدگی خرما در نخلستان های تنگستان شده است و همین امر باعث شده است تا کیفیت خرما در این شهرستان کاهش یابد و نخلداران با ضرر قابل توجهی مواجهه شوند.

وی به برداشت سالانه 15 هزار تن خرما در این منطقه اشاره و تصریح کرد: در حال حاضر بارش باران موجب شده تا 68 درصد محصول دچار آسیب و خسارت شود، این میزان محصول آسیب دیده دیگر برای مصرف انسانی و خوراکی قابل استفاده نیست اما می توان در بخش صنعت از آن استفاده کرد.

حجت الاسلام پهلوزاده گفت: متأسفانه برای این محصولات آسیب دیده اما قابل استفاده در بخش صنعت، هر کیلو مبلغ 3 هزار و 500 تومان قیمت گذاری شده است که با توجه به سختی چیدن خرما از نخل ها، جمع آوری و ارسال به کارخانه حداقل باید قیمتی معادل 7-8 هزار تومان در نظر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خسارت 210 میلیاردی به نخلستان تنگستان/ اغلب نخل ها بیمه نیستند

خسارت 210 میلیاردی به نخلستان تنگستان/ اغلب نخل ها بیمه نیستند