مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 شهریور 1401 ساعت 14:522022-08-24سياسي

دولت آماده حمایت از توسعه زیست بوم صنایع خلاق


رییس مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری از آمادگی دولت سیزدهم برای حمایت روزافزون از زیست بوم صنایع خلاق در حوزه کودکان به منظور توسعه این شاخه از حوزه نوآوری در کشور خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از روابط عمومی مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری، دکتر محمدصادق خیاطیان طی سخنانی در رویداد شصت و چهار که با هدف مرور تلاش های صورت گرفته در زیست بوم نوآوری و کارآفرینی صنایع خلاق و فرهنگی کشور در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد، به مرور آنچه در دو دهه اخیر بر زیست بوم نوآوری کشور گذشته است، پرداخت و گفت: اواخر دهه هفتاد و اوایل دهه هشتاد، اولین گام های ایجاد شرکت های دانش بنیان، پارک های علم و فناوری و مراکز رشد برداشته شد.

آن زمان، تازه صحبت از قانون برنامه چهارم توسعه بود و تا آن زمان حرفی از اکوسیستم فناوری و اصطلاحاتی نظیر VC (سرمایه گذاری خطرپذیر) مطرح نبود.

وی افزود: اینها مفاهیمی بود که برای اولین بار از خارج گرفته بودیم و درصدد بومی سازی آن برآمدیم.

دهه 80 به یافتن خلاءهای قانونی و تهیه زیرساخت های لازم و ایجاد پارک های علم و فناوری و مراکز رشد گذشت تا اینکه در سال 1389 قانون حمایت از شرکت ها و موسسات دانش بنیان و تجاری سازی نوآوری ها و اختراعات به تصویب رسید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دولت آماده حمایت از توسعه زیست بوم صنایع خلاق

دولت آماده حمایت از توسعه زیست بوم صنایع خلاق