مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 شهریور 1401 ساعت 07:122022-08-24بين الملل

چرا دنبال خبر بد می گردیم؟


استخراج اخبار خوب از دل خبر بد و همچنین توجه به ممنوعیت های حرفه ای روزنامه نگاری در پوشش اخبار بد از سوی رسانه باعث می شود مخاطب کمتر در معرض شلیک گلوله اخبار منفی قرار بگیرد.

- کافی است رسانه خبر مرگ، جرائم، زد و خورد و اخباری از این دست با تکیه بر ارزش خبری برخورد، اختلاف ، درگیری و منازعه را منتشر کند، به سرعت تعداد بازدیدکنندگانش بالا می رود اما به همان نسبت اگر خبری با رویکردی مبتنی بر دیگر ارزش های خبری تنطیم شود، تعداد بازدیدکننده اش پایین می آید! این رویکرد، در این سال ها اعلب رسانه ها را هم تحت تاثیر قرار داده و حالا که بازار رقابت رسانه ای به شدت داغ است، برای ثبت کلیک های بیشتر، خودآگاه یا ناخودآگاه به سمت گرایش دارند؛ اما جریان چیست و چرا تا این حد پیگیری خبرهای تلخ به صورت یک عادت درآمده است؟ حمید ضیایی پرور ـ استاد ارتباطات ـ در گفت و گویی با ایسنا، در پاسخ به پرسش بالا چنین می گوید: یکی از علت های اصلی استقبال از خبرهای بد از سوی مخاطبان این است که این خبرها حاوی ارزش خبری برخورد یا تضاد هستند.

این مساله مخصوص کشور ما نیست و هر جای دنیا به همین شکل است که رسانه ها بیشتر علاقمند اند خبرهای حاوی ارزش های خبر برخورد را پوشش دهند و مردم هم این جذابیت را در ارزش خبری برخورد می بینند و معمولا اخبار بد حاوی ارزش خبری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا دنبال خبر بد می گردیم؟

چرا دنبال خبر بد می گردیم؟