مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 شهریور 1401 ساعت 00:272022-08-23اقتصادي

انتقال 1700 «سگ بلاصاحب» به آرادکوه/ نیاز روزانه سگ ها به حدود 2 تن غذا


معاون امور مناطق سازمان پسماند با اشاره به اینکه در حال حاضر 1700 قلاده سگ در آرادکوه نگهداری می شوند، گفت: ظرف یک ماه آینده این جمعیت با فعالیت اکیپ های زنده گیری به شکل قابل ملاحظه ای افزایش خواهد یافت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار فارس، طبق بند 15 ماده 55 قانون شهرداری ها، این نهاد موظف است، به منظور جلوگیری از شیوع امراض ساریه انسانی و حیوانی به جمع آوری حیوانات بلاصاحب و دفع حیوانات مریض و مضر و ولگرد اقدام کند و با ممانعت از چرا و گردش چارپایان و احشام در شهر و دفع و اتلاف حشرات از بروز بیماری ها جلوگیری کند.

بر اساس این قانون، سگ های بلاصاحب پس از عقیم سازی و پلاک کوبی باید مجدداً به همان منطقه ای  که جمع آوری شده منتقل شود اما مشاهدات و اسناد نشان می دهد که در برخی شهرها و روستاها تمامی سگ های جمع آوری شده از نقاط دیگر  رها می شوند، این بحراندر پایتخت بیشتر به چشم می آید، همین مساله باعث افزایش قابل توجه این حیوانات و بروز معضلات متعددی شده است.

اخیرا اهالی جمعی از اهالی و ساکنین محله درکه و هزارسنگ در نامه ای که به خبرگزاری فارس سپرده اند، به این معضل و ناهنجاری وجود سگ های بلاصاحب در محله درکه  اشاره کرده و اعلام داشتند که این حیوانات، موجب مشکلات بسیار مخرب و غیرقابل تحمل از قبیل امنیتی، فرهنگی و بهداشتی شده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتقال 1700 «سگ بلاصاحب» به آرادکوه/ نیاز روزانه سگ ها به حدود 2 تن غذا

انتقال 1700 «سگ بلاصاحب» به آرادکوه/ نیاز روزانه سگ ها به حدود 2 تن غذا