مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 شهریور 1401 ساعت 15:122022-08-23اقتصادي

مگس میوه در کمین نارنگی های پیش رس


مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد از ردیابی آفت مگس میوه مدیترانه ای در سطح 1200هکتار از باغات این شهرستان با احداث 6 ایستگاه ردیابی آفت خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرستان محمودآباد، محمد هادی زاده مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد اظهار کرد: مگس میوه مدیترانه ای یکی از آفات مهم و خطرناک طی سال های اخیر بوده و این آفت چندنسلی و در شرایط مساعد می تواند در تمام طول سال زاد و ولد کند.

وی درباره چگونگی خسارت مگس میوه مدیترانه ای افزود: مگس ماده در پوست میوه تخم ریزی و لارو از گوشت میوه تغذیه می کند که در اثر لارو یک نوع لهیدگی و تغییر رنگ در میوه دیده می شود که تغییر رنگ در محل تخم ریزی مگس بر روی میوه، پوسیدگی میوه در اثر تغذیه لارو آفت و ریزش شدید و نابه جای میوه از دیگر علائم خسارت این آفت می باشد.

مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد در خصوص کنترل آفت مگس میوه مدیترانه ای عنوان کرد: نصب تله های جلب کننده یا تله های زرد چسبنده در باغات آلوده، جمع آوری و معدوم کردن میوه های آفت زده و مشکوک و مدفون کردن میوه ها در عمق بیش از 50 سانتی متری خاک، سوزاندن میوه های آفت زده، طعمه پاشی تنه و سرشاخه های اصلی درخت به ویژه قسمت های آفتاب گیر درخت با پروتیین هیدرولیزات 3 تا 5 درصد به همراه سم مالاتیون با دوز دو در هزار، از راهکارهای کنترل این آفت است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مگس میوه در کمین نارنگی های پیش رس

مگس میوه در کمین نارنگی های پیش رس