مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 شهریور 1401 ساعت 11:522022-08-23سياسي

سازمان میراث فرهنگی باید حریم باغ گیاه شناسی را مشخص کند


معاون دادستان کل کشور با اشاره به ورود دادستانی کل کشور به موضوع شهرک سازی در حریم باغ گیاه شناسی گفت: در همین راستا از شهرداری تهران و وزارت میراث فرهنگی و گردشگری استعلاماتی صورت گرفت.

- غلامعباس ترکی، معاون حقوق عامه دادستان کل کشور در گفتگو با خبرنگار قضایی خبرگزاری فارس در خصوص ساخت و سازها در ضلع شمالی باغ گیاه شناسی اظهار کرد: این باغ، ثبت ملی شده است و بخشی از کمر بند زیست محیطی شهر تهران محسوب می شود.

برای جلوگیری از این ساخت و سازها از سوی وزارت جهاد کشاورزی، مسئولان باغ ملی و تعدادی از اساتید دانشگاهی نامه نگاری صورت گرفته و درخواست هایی،به دادستانی واصل شده است.

  معاون دادستان کل کشور با اشاره به ورود دادستانی کل کشور به موضوع شهرک سازی در حریم این باغ ملی گفت: با توجه به بازدید میدانی و تحقیقات انجام شده اکنون به منظور اجرای پروژه احداث 5هزار و 200 واحد مسکونی، گودبرداری های وسیعی در ضلع شمالی باغ ملی انجام گرفته است.

وی افزود: احداث این شهرک مسکونی بزرگ به ادعای باغ ملی گیاه شناسی غیرمجاز بوده و در مورد حریم باغ ملی اظهار نظر کند تا ببینیم بر اساس استانداردهای قانونی، ساختمان در حال احداث در حریم باغ ملی قرار دارد یا خیر؟ و آیا مقررات و الزامات قانونی در صدور مجوز ها رعایت شده است یا خیر؟ معاون دادستان کل کش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سازمان میراث فرهنگی باید حریم باغ گیاه شناسی را مشخص کند

سازمان میراث فرهنگی باید حریم باغ گیاه شناسی را مشخص کند