مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 شهریور 1401 ساعت 10:372022-08-23اقتصادي

48 روستا جم در لیست تنش آبی کشور قرار گرفت


فرماندار شهرستان جم از هدر رفت 50 درصد آب این شهرستان بر اثر فرسودگی شبکه آبرسانی خبر داد و گفت: بحران آب در جم موجب شده تا 48 روستای این شهرستان در لیست تنش آبی کشور قرار بگیرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بوشهر، محمد احمدپور فرماندار جم صبح امروز در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه با مکاتبات انجام شده 48 روستا شهرستان جم به عنوان تنش آبی کشور در سال 1401 معرفی شد، اظهار داشت: باتوجه به منابع آبی محدود شهرستان جم و خشک شدن برخی از چاه های عمیق برای اولین بار به جم اعتبار تخصیص داد.

فرماندار جم افزود: 540 میلیارد اعتبار برای تکمیل طرح خط انتقال آب به جم تخمین زده شده که تا به الان 250 میلیارد آن تحت عنوان تنش آبی شهرستان جم مصوب و با برگزاری چهار مناقصه به زودی اجرایی خواهد شد.

وی ادامه داد: برخی می گویند تا پایان سال 10 هزار متر مکعب آب وارد شهرستان می شود اما تا مشخص نشدن جزییات کامل و تخصیص اعتبارت لازم در این مورد نظری ندارم.

نماینده عالی دولت با ابراز گلایه عدم همکاری برخی نهادها با پروژه خط انتقال آب به جم، بیان داشت: فرسودگی شبکه آبرسانی جم باعث هدر رفت 50 درصد آب موجود می شود.

احمدپور با اشاره به افتتاح 43 پروژه با اعتبار 43 میلیارد در هفته دولت در سال 1400، بیان داشت: امسال 70 پروژه با اعتبار 217 میلیارد در هفته دولت اجرایی یا به بهره


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

48 روستا جم در لیست تنش آبی کشور قرار گرفت

48 روستا جم در لیست تنش آبی کشور قرار گرفت