مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 شهریور 1401 ساعت 07:572022-08-23سياسي

روایت نیم قرن طبابت؛از جراحی بین تانکرهای نفت در جبهه تا درمان خلبان مصری


دکتر سید محمود طباطبایی فر، استاد جراحی مغز و اعصاب ، طبیبی با بیش از نیم قرن کار است؛پزشکی که کار جراحی مغز و اعصاب را در خط مقدم جبهه بین تانکرهای چند هزار لیتری نفت و زیر گلوله دشمن انجام داد و در دوران عمر خود منشا خدمات خیرخواهانه ای شد.

- هنوز شهریور 59 تمام نشده بود که جنگ تحمیلی شروع شد؛ یعنی تمام سال های ابتدای کار تخصصی ما با شکل گیری انقلاب، پیروزی انقلاب و تثبیت آن توأم بود.

الحمدالله با همکاری دیگر همکاران دانشگاهی، بخش های جراحی مغز و اعصاب مان که محدود بود و تنها چهار پنج بخش در کشور بود طوری برنامه ریزی کردیم تا بخش های مغز و اعصاب را در کل کشور توسعه دهیم و بحمدالله موفق هم بودیم.

عملیات های بزرگ جنگ را پوشش دادم با توجه به اینکه جنگ شروع شده بود و تعداد متخصصان محدود بود، بنده جزو تیم های اضطراری بودم و جبهه ها را پوشش می دادیم.

حمله های بزرگ را نیز پوشش می دادیم.

در کنار آن، آموزش را پوشش می دادیم و خدا را صد هزار مرتبه شکر که این قدرت را به ما داد که با همان تعداد محدود متخصص، با برنامه ریزی درست بخش مغز و اعصاب یکی یکی شهرستان ها را راه اندازی کردیم؛ به طوری که تعداد بخش های جراحی مغز و اعصاب به جای چهار بخش به یازده بخش آموزشی در همان 2-3 سال اول انقلاب رسید؛ضمن اینکه در آن زمان نه آموزش مان ترک شد و نه درمان.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روایت نیم قرن طبابت؛از جراحی بین تانکرهای نفت در جبهه تا درمان خلبان مصری

روایت نیم قرن طبابت؛از جراحی بین تانکرهای نفت در جبهه تا درمان خلبان مصری