مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 شهریور 1401 ساعت 07:272022-08-23بين الملل

فرار رژیم صهیونیستی از غزه در کرانه باختری تکرار می شود؟


فرار صهیونیست ها از نوار غزه برای بسیاری الگوی موفق عملیات های مقاومت فلسطین به شمار می رود و فلسطینی های کرانه باختری امید بسیاری دارند تا آنچه در سال 2005 در نوار غزه به صورت غیرمنتظره ای پیش آمد، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های خبرگزاری فارس، غیرمنتظره ای پیش آمد، در کرانه باختری نیز تکرار شود.

  شاید بسیاری خروج صهیونیست ها از کرانه باختری را هدفی بسیار بلندپروازانه توصیف کنند، اما واقعیت های امروز کرانه باختری نشان می دهد که خروج صهیونیست ها از کرانه باختری حتی محتمل تر از نوار غزه است.

انتشار گزارشی در سال 2020 نشان داد که طرح خروج صهیونیست ها در سال 2005 در واقع دارای دو مرحله شامل عقب نشینی از نوار غزه و سپس کرانه باختری بوده است.

براساس اسناد، کابینه شارون در آن زمان به این نتیجه رسیده بود که تنها راه حفظ حیات ر‍ژیم صهیونیستی خروج از نوار غزه و سپس کرانه باختری است، وگرنه ادامه اشغال کرانه باختری، تل آویو را با چالش های وجودی رو به رو خواهد کرد.

با این حال اختلافات سیاسی در آن زمان میان دو حزب لیکود و کادیما انجام مرحله دوم عقب نشینی از کرانه باختری را متوقف کرد، اما انتشار این گزارش نشان داد که مقامات سیاسی صهیونیست خروج از کرانه باختری را به عنوان یک گزینه در نظر دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرار رژیم صهیونیستی از غزه در کرانه باختری تکرار می شود؟

فرار رژیم صهیونیستی از غزه در کرانه باختری تکرار می شود؟