مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 31 مرداد 1401 ساعت 15:572022-08-22اقتصادي

حق پرستاری والدین شهدا و جانبازان 38 درصد افزایش یافت


مدیرکل دفتر برنامه و بودجه بنیاد شهید و امور ایثارگران از افزایش 38 درصدی حق پرستاری جانبازان، والدین، همسران و فرزندان شهدای مشمول قانون خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه حماسه و مقاومت خبرگزاری فارس، علی گودرزی با اشاره به ماده 26 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران و اصلاحیه آن در قانون برنامه ششم توسعه، گفت: حق پرستاری بر اساس میزان ساعاتی که به مراقبت از ایثارگران عزیز نیاز است و به تشخیص کمیسیون پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران بر اساس ضریبی که به عنوان ضریب (K)  تعریف شده است پرداخت می شود.

وی افزود: والدین، همسران و فرزندان شهدا که دارای بیماری های خاص و یا صعب العلاج یا محدودیت جسمی حرکتی هستند، پس از تأیید کمیسیون پزشکی بنیاد، مشمول این ماده می شوند.

80 درصد والدین معظم شهدا که 120 هزار نفر آنها در قید حیات هستند بالای 75 سال سن دارند و تعداد زیادی از آنها از کار افتاده هستند ولی تنها حدود 64 هزار نفر از این عزیزان مطابق رأی کمیسیون پزشکی مشمول دریافت حق پرستاری شده اند و متوسط حق پرستاری این عزیزان قبل از افزایش نیز به یک میلیون و 600 هزار تومان رسیده است که بسیار ناچیز است.

مدیرکل دفتر برنامه و بودجه بنیاد شهید و امور ایثارگران در مورد جانبازان 50 درصد و بالاتر مشمول دریافت حق پرستاری نیز گفت: جانبازان اعصاب و روان شیمیای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حق پرستاری والدین شهدا و جانبازان 38 درصد افزایش یافت

حق پرستاری والدین شهدا و جانبازان 38 درصد افزایش یافت