مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 31 مرداد 1401 ساعت 10:322022-08-22ورزشي

امام محله، کیمیاگر گره گشایی از مردم / پایگاهی از جنس مهربانی و امید


روحانی جوان مسجد «حاج اسد» محله کوچه باغ تبریز با اجرای طرح های میانجیگری برای آشتی، مطالبه گری، ترویج نذر فرهنگی ، اردوهای ورزشی، راه اندازی سایت مسجد، - خبرگزاری فارس، معصومه درخشان- مسجد در صدر اسلام نه صرفا یک محل عبادی، بلکه کانون همه فعالیت های دینی، سیاسی، نظامی و حکمرانی بود و رسول مکرم اسلام نیز با ورود به مدینه النبی با پایه گذاری مسجد نبوی، این مکان را پایگاه نبوت و مرکز حکومت نوپای اسلام قرار داد و مسجد، محل گره گشایی از مردم بود.

در سال های اولیه انقلاب اسلامی در ایران نیز مساجد، بخشی از کارکرد واقعی خود را باز یافتند و با محور قرار گرفتن امام و مسجد، هر محله به یک پایگاه مستحکم برای حمایت از انقلاب و نظام تبدیل شد و از رسیدگی به مشکلات مستضعفان توسط امام مسجد تا اعزام سربازان به جبهه های جنگ، همه در این سنگر مقدس صورت می گرفت.

امام خامنه ای فرمود: اگر مسجد، کیفیت شایسته خود را بیابد، هزینه های مادی و معنوی بسیاری از دوش جامعه و حاکمیت برداشته خواهد شد.

[1] ایشان امام جماعت را محور مسجد[2] و رییس و مدیر طبیعی مسجد[3] می دانند.

خیلی روشن است که با این تعابیر، مسجدی که تنها محل اقامه نماز و نهایتا برخی مراسم معنوی است، نمی تواند باری از دوش جامعه بردارد و امام جماعتی که خود را منحصر در محراب و منبر بداند، نمی توا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امام محله، کیمیاگر گره گشایی از مردم / پایگاهی از جنس مهربانی و امید

امام محله، کیمیاگر گره گشایی از مردم / پایگاهی از جنس مهربانی و امید