مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 مرداد 1401 ساعت 17:472022-08-21اجتماعي

مسجدی با دو قبله؛ مسجد جامع قائن خراسان جنوبی یک شاهکار1100 ساله معماری


خبرگزاری فارس، بیرجند، مریم ستوده، خراسان جنوبی، سرزمینی کهن با ابنیه و آثار تاریخی فراوانی است که حکایت از اصالت تمدنی این دیار دارد.

مسجد در میان معماری اسلامی ، حایز اهمیت است چرا که از گذشته های دور از این مکان مذهبی علاوه بر عبادت، برگزاری مراسم مختلف، اقامه نماز و.

برای حل و فصل مشکلات اهالی هر منطقه نیز مورد توجه و استفاده قرار می گرفت به همین علت معماران و صنعتگران از دیرباز با توجه به اهمیت مساجد سعی بر احداث بناهایی تاریخی و.

داشتند و در این راه موفق هم بوده اند.

خراسان جنوبی مهد مساجد کهن و قدیمی بسیاری است که علاوه برجاذبه های هنری، معماری و تاریخی نشان از فرهنگ، ایمان و باور مردم این خطه دارد.

وجود مساجد تاریخی مانند مسجد جامع علوی، مسجد جامع خضری، مسجد عاشورا خانه نهبندان، مسجد جامع هندوالان و مسجد دو حصاران و.

در این استان نشان از بندگی و عمق ایمان مردم دارد.

مسجد جامع قائن خراسان جنوبی با قدمت 1100 ساله به عنوان بلندترین عمارت قائن و یکی از شاهکارهای معماری ایرانی - اسلامی شناخته می شود.

در مورد تاریخ احداث اولیه مسجد، نظرات مختلفی است به طوری که برخی معتقدند این مسجد بر روی بقایای یک آتشکده ساسانی ساخته شده است و برخی همانند ناصر خسرو زمان احداث در قائن به این مقام منصوب شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مسجدی با دو قبله؛ مسجد جامع قائن خراسان جنوبی یک شاهکار1100 ساله معماری

مسجدی با دو قبله؛ مسجد جامع قائن خراسان جنوبی یک شاهکار1100 ساله معماری