مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 مرداد 1401 ساعت 16:272022-08-21بين الملل

جلسه پنج جانبه سران اردن، امارات، قطر و عراق در مصر


یک منبع دیپلماتیک در وزارت امور خارجه مصر خبر داد که سران مصر، عراق، اردن، امارات و قطر در شهر العلمین مصر، نشست برگزار خواهند کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس،  یک منبع دیپلماتیک در گفت که این نشست در شهر العلمین برگزار خواهد شد و سران مصر، عراق، اردن، امارات و قطر در آن حضور خواهند داشت.

وی همچنین گفت که این نشست، در سطح بلندپایه برگزار خواهد شد و طرف های حاضر در آن، مسائل مربوط به اقتصاد، انرژی، سیاست و امنیت در منطقه را بررسی خواهند کرد.

این در حالی است که لحظاتی پیش، محمد بن زاید رییس امارات عربی متحده وارد فرودگاه شهر العلمین شد و عبدالفتاح السیسی رییس جمهور مصر از وی استقبال کرد.

ریاست جمهوری مصر با انتشار بیانیه ای، خبر داد که طرفین درباره مسائل بین الملل، امنیت منطقه و اوضاع کنونی کشورهای عربی، بحث و تبادل نظر کردند.

در این بیانیه امده است که بن زاید و السیسی همچنین همکاری دوجانبه و فرصتهای گسترش همکاری راهبردی به ویژه در زمینه های اقتصادی و توسعه را بررسی کردند.

این در حالی است که پیش از این، در اواخر خرداد ماه گذشته، رییس جمهور مصر، حمد بن عیسی آل خلیفه شاه بحرین و عبدالله دوم پادشاه اردن امروز یکشنبه در شرم الشیخ گردهم آمدند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جلسه پنج جانبه سران اردن، امارات، قطر و عراق در مصر

جلسه پنج جانبه سران اردن، امارات، قطر و عراق در مصر