مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 مرداد 1401 ساعت 15:172022-08-21پزشكي

روح سیدمرتضی پوررضا در جان 5 نفر


مدیر فراهم آوری و پیوند بیمارستان پیوند اعضای ابوعلی سینای شیراز گفت: اعضای حیات بخش زنده یاد سیدمرتضی پوررضا (موسوی) که به علت خونریزی مغزی دچار مرگ مغزی شده بود، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، سیاوش غلامی اظهار داشت: قرنیه این مرد به بیماران نیازمند پیوند زده شد.

غلامی گفت: پیوند پوست برای بیماران سوختگی با درصد های سوختگی بالا بسیار حیاتی است و اگر پوست اهدایی به موقع به بیماران سوختگی برسد، می تواند جانشان را نجات دهد.

او با اشاره به اهمیت اهداء عضو، اظهار داشت: این یک کار بسیار خداپسندانه و انسانی است؛ چراکه بیمارانی که دچار نارسایی مزمن عضو می شوند، تنها راه درمان مؤثر و اصلی آنها پیوند عضو به وسیله اعضای اهدایی از بیماران مرگ مغزی است که خانواده آنها این بزرگواری و این حس نوع دوستی را نسبت به همنوعانشان دارند.

آنها در آن شرایط بحرانی یک تصمیم بسیار حیاتی می گیرند که می تواند زندگی دوباره ای را به چند نفر هدیه کند.

او عنوان کرد: ما در این مورد آیه ای از قرآن کریم داریم که می فرماید: (هر کسی جان یک انسان را نجات دهد، مثل این است که جان یک امت را نجات داده است) همچنین شعر معروف سعدی که می گوید بنی آدم اعضای یکدیگرند، نشان می دهد که این نوع دوستی در فرهنگ ملی و مذهبی ما بسیار پررنگ بوده و به آن اهمیت داده شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روح سیدمرتضی پوررضا در جان 5 نفر

روح سیدمرتضی پوررضا در جان 5 نفر