مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 مرداد 1401 ساعت 14:472022-08-21اقتصادي

رجیستری تلفن همراه با سوء استفاده از اطلاعات هویتی زائران اربعین


سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز نسبت به سوءاستفاده متخلفان از اطلاعات هویتی زائران اربعین حسینی برای رجیستری گوشی های تلفن همراه قاچاق هشدار داد.

- حمیدرضا دهقانی نیا در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، گفت: برخی افراد سودجو با سوءاستفاده از اطلاعات هویتی زائران حین بازگشت به کشور به خرید سیم کارت به نام آن ها اقدام و از آن برای رجیستری گوشی های تلفن همراه قاچاق استفاده می کنند.

دهقانی نیا در تشریح رویه های ثبت گوشی تلفن همراه، گفت: در قانون دو رویه ی تجاری و مسافری برای ثبت گوشی تلفن همراه در نظر گرفته شده است.

رویه ی تجاری ویژه بازرگانان و برای تأمین نیاز بازار و عرضه به مصرف کننده پیش بینی شده است.

در این شیوه بازرگان مکلف به رعایت اصول حسینی،  مجددا متخلفان به فکر سوءاستفاده افتاده اند و بررسی های میدانی و پایش های سامانه ، حکایت از برنامه ریزی جدی برای این موضوع دارد، لذا اولا به آن ها یادآور می شویم که هرگونه خرید و فروش و سوءاستفاده از اطلاعات مسافرین جهت ثبت گوشی تلفن همراه قاچاق، طبق بند چ ماده 2 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز جرم است و طبق ماده 6 قانون جرائم رایانه ای، ورود اطلاعات خلاف واقع در سامانه های ملی، یک الی پنج سال حبس در پی خواهد داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رجیستری تلفن همراه با سوء استفاده از اطلاعات هویتی زائران اربعین

رجیستری تلفن همراه با سوء استفاده از اطلاعات هویتی زائران اربعین