مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 مرداد 1401 ساعت 14:122022-08-21بين الملل

سفر رییس شورای ریاستی یمن به ریاض


رییس شورای ریاستی یمن پس از پایان سفرش به امارات، به عربستان سعودی سفر کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، رشاد العلیمی رییس شورای ریاستی ، العلیمی روز شنبه(دیروز) در سفری پنج روزه وارد ریاض شد و خبرگزاری سبأ یمن مدعی شد که وی در دیدار با مقامات سعودی روابط تاریخی بین دو کشور و تلاش های مربوط به برقراری صلح و ثبات در یمن را بررسی خواهد کرد.

از سوی دیگر ارتش یمن از یورش نیروهای شورای انتقالی جنوبی وابسته به امارات به تأسیسات نفتی در استان شبوه (جنوب شرقی یمن) و تصرف املاکی به ارزش میلیون ها دلار خبر داد.

هفتم آوریل گذشته بود که عبد ربه منصور هادی رییس دولت مستعفی و فراری یمن در حالی که در ریاض به سر می برد، علی محسن الاحمر معاون خود را از سمتش برکنار و بعد از آن، کلیه اختیارات خود و معاونش را به شورای ریاستی به رهبری رشاد العلیمی واگذار کرد.

به موجب این انتقال قدرت، شورای ریاستی اداره سیاسی، نظامی و امنیتی این کشور را  طی مرحله انتقالی در بخش هایی را که تحت کنترل ائتلاف سعودی قرار دارد، به دست می گیرد و علاوه بر آن، مسئولیت مذاکره با جنبش انصارالله در خصوص آتش بس را نیز برعهده خواهد داشت.

این شورا به ریاست رشاد محمد العلیمی و با عضویت هفت نفر دیگر کلیه اختیارات منصور هادی و معاونت آن را به دست گرفت که دیگر اعضای آن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سفر رییس شورای ریاستی یمن به ریاض

سفر رییس شورای ریاستی یمن به ریاض