مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 مرداد 1401 ساعت 13:572022-08-21سياسي

امروز برخلاف گذشته تکنولوژی است که اندیشه ورزان فلسفی را به دنبال خود می کشد


یک استاد دانشگاه با بیان اینکه در گذشته فیلسوفان اندیشه آینده جهان را ترسیم می کردند و تکنولوژی به دنبال نوع تفکر آنها ایجاد می شد، گفت: امروز کاملا برعکس شده و این تکنولوژی است که اندیشه ورزان فلسفی را به دنبال خود می کشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار تشکل های دانشگاهی خبرگزاری فارس، نشست تحلیلی با موضوع چالش های جهانی سازی فرهنگ با رویکرد الهیاتی با حضور جمعی از اعضای هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران و بهمن اکبری رایزن سابق فرهنگی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

اکبری در این نشست با بیان اینکه چالش ها مجموعه تهدیدها و ضعف هایی است که یک مجموعه در قبال رقبای خود دارد به تفاوت جهانی شدن و جهانی سازی پرداخت و گفت: جهانی سازی به معنای پروژه ساخت جهان و جهانی شدن به مثابه فرآیندی است که با توجه به متغیرات زمانی پیش می رود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه دو نگاه و دو پارادایم جهانی در سطح دنیا وجود دارد گفت: یکی اینکه گروهی معتقدند قدرت مفهومی است ژله ای و غیر متمرکز که از سطحی به سطح دیگر تغییر پیدا می کند و از این روی فرآیند جهانی شدن را دنبال می کند و ربطی به افراد، نهادها و رژیم خاص ندارد، گروهی دیگر اعتقاد دارند سه دامنه نظامهای سیاسی جهان که تولید قدرت، ثروت و ارزش می کنند جهان را می سازند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امروز برخلاف گذشته تکنولوژی است که اندیشه ورزان فلسفی را به دنبال خود می کشد

امروز برخلاف گذشته تکنولوژی است که اندیشه ورزان فلسفی را به دنبال خود می کشد