مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 مرداد 1401 ساعت 13:522022-08-21پزشكي

شیوع علایم گوارشی زیر شاخه جدید اُمیکرون در کودکان بیشتر است


در حالت خفیف ابتلا به کرونا، علایم در طول یک یا 2 هفته فروکش می کند اما در موارد شدید با توجه به سن و سیستم ایمنی فرد، دوره بیماری طولانی تر خواهد بود.

- در حالت خفیف ابتلا به کرونا، علایم در طول یک یا 2 هفته فروکش می کند اما در موارد شدید با توجه به سن و سیستم ایمنی فرد، دوره بیماری طولانی تر خواهد بود.

یک متخصص ویروس شناسی پزشکی گفت: شیوع علایم گوارشی واریانت اُمیکرون زیر شاخه BA5 در کودکان بیشتر است که تهوع، استفراغ، اسهال و شکم درد را شامل می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا دکتر آذرخش آذران روز یکشنبه در برنامه طعم زندگی سیمای خوزستان بیان کرد: 80 درصد افراد علایم خفیف کرونا را تجربه می کنند که در بزرگسالان سردرد شدید، آبریزش بینی، احتقان یا گرفتگی بینی، گرفتگی صدا، احتقان دردناک سینوس ها و یا به دنبال آن تب، تعریق شبانه، دردهای عضلانی در کمر و ساق پا و احساس ناخوشی و خستگی را به دنبال دارد اما در کودکان شیوع علایم گوارشی بیشتر است که البته در بزرگسالان هم اتفاق می افتد.

وی افزود: این زیر شاخه اُمیکرون بسیارعفونی و با قابلیت سرایت بالاست و بیشتر سیستم تنفسی فوقانی درگیر می شود.

آذران ادامه داد: در حالت خفیف ابتلا به کرونا، علایم در طول یک یا 2 هفته فروکش می کند اما در موارد شدید با توجه به سن و سیستم ایمنی فرد، دوره بیماری طولانی تر خوا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شیوع علایم گوارشی زیر شاخه جدید اُمیکرون در کودکان بیشتر است

شیوع علایم گوارشی زیر شاخه جدید اُمیکرون در کودکان بیشتر است