مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 مرداد 1401 ساعت 08:122022-08-21سياسي

تعداد مساجد شاخص و فعال بجنورد نسبت به جمعیت آن کم است


مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان شمالی گفت: متاسفانه شهرستان بجنورد به نسبت آمار جمعیتی که دارد، تنها 80 مسجد دارد که در مقایسه با جمعیت به شدت کم است.

- حجت الاسلام خانی، مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان شمالی در گفت وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار کرد: با یک ترسیم کلی از جایگاه مساجد، در واقع در میان مراکز مقدسی که وجود دارد هیچی مرکز مکانی به اندازه مسجد دارای قداست نیست.

وی با اشاره به اینکه وجود 28 آیه قرآن در مورد مسجد، پرداختن آیات و روایات از نگاه های مختلف و ابعاد مختلف مساجد نشان از اهمیت و جایگاه این مکان دینی است، گفت: نکته قابل توجه این است که در میان سیره علما و امامان انقلاب نقش مساجد صرف برگزاری نماز نیست، بلکه این مکان یک مرکز عبادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی محسوب می شود.

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان شمالی با بیان اینکه در طول تاریخ اسلام و انقلاب، مساجد منشأ صدور انقلاب بوده اند، افزود: گفتنی است که نقش مسجد در دوران دفاع مقدس و انقلاب تا حدودی برپا شد اما در سال های اخیر کمی کم رنگ شده است.

وی با بیان اینکه باید مساجد را به جایگاه اصلی شان برگردانیم، ادامه داد: طبق فرمایشات امام خمینی (ره)، مسجد باید مرکزی برای تمام امور اسلام باشد و تنها به برگزاری نماز محدود نشود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تعداد مساجد شاخص و فعال بجنورد نسبت به جمعیت آن کم است

تعداد مساجد شاخص و فعال بجنورد نسبت به جمعیت آن کم است