مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 مرداد 1401 ساعت 15:522022-08-20سياسي

34 سال پیش سردار شوشتری برای امام خمینی چه نوشت؟


بعد از پذیرش قطعنامه 598 از سوی امام خمینی (ره)، در اول مردادماه سال 1367 سردار نورعلی شوشتری فرمانده قرارگاه نجف اشرف نامه ای برای ایشان نوشت که سند آن برای نخستین بار منتشر می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه حماسه و مقاومت خبرگزاری فارس، با ناکامی ارتش بعثی در حمله مجدد به ایران و با شکست منافقین در عملیات مرصاد و همچنین با تلاش های دبیرکل سازمان ملل، دولت عراق مجبور شد حدود یک ماه پس از پذیرش قطعنامه، آتش بس را در 29 مردادماه سال 1367 بپذیرد.

به مناسبت سالروز پذیرش آتش بس از سوی صدام، مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس اقدام به انتشار نامه ای از مسؤولان و رزمندگان قرارگاه نجف اشرف در تاریخ اول مردادماه سال 1367 کرده است.

در این نامه که به امضای سردار نورعلی شوشتری رسیده بر اطاعت امر از امام و رهبر امت نسبت به پذیرش قطعنامه تأکید شده است.

متن این سند در ادامه می آید: به: فرماندهی نیروی زمینی از: فرماندهی قرارگاه نجف سلام علیکم احتراماً، عطف به پیام تاریخی و مهم حضرت امام مدظله عالی، مسؤولین و رزمندگان تحت امر قرارگاه نجف، عریضه ای به شرح ذیل خدمت امام عظیم الشأن خود دارند که مستدعی است به نحو مقتضی به ایشان ابلاغ نمایید.

بسمه تعالی اماما، ای پدر بزرگوار، ای آبرومند نزد خدا، پیام مظلومیت شما را شنیدیم، یکبار دیگر سرشک غم بر گونه های شرمنده و م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

34 سال پیش سردار شوشتری برای امام خمینی چه نوشت؟

34 سال پیش سردار شوشتری برای امام خمینی چه نوشت؟