مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 مرداد 1401 ساعت 15:372022-08-20اقتصادي

فاطمی امین: صادرات قطعات خودرو و توربین قدرت ایران را نشان می دهد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، سیدرضا فاطمی امین با اشاره به اهمیت حضور ایران در نمایشگاه اتومبیلیتی مسکو، - وزیر صمت با اشاره به حضور ایران در نمایشگاه اتومبیلیتی مسکو، گفت: صادرات قطعات خودرو یا توربین و دیگر محصولات با فناوری بالا به روسیه نشان از قدرت جمهوری اسلامی ایران دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، سیدرضا فاطمی امین با اشاره به اهمیت حضور ایران در نمایشگاه اتومبیلیتی مسکو، اظهار کرد: بیش از آنکه برای کشور ها سود صادرات مهم باشد، این نکته دارای اهمیت است که چه کالایی صادر می کنند.

وزیر صمت افزود: یک شاخص جهانی درباره صادرات وجود دارد به نام شاخص پیچیدگی که در آن میان صادرات مواد غذایی با محصولاتی که از فناوری بالا برخوردارند، تفاوت بسیاری وجود دارد.

فاطمی امین با بیان اینکه هر چه محصولات صادراتی یک کشور از فناوری پیچیده تری برخوردار باشد، شاخص جهانی آن کشور ارتقا پیدا می کند، گفت: در تعیین جدول کشورها، به این موضوع نگاه می کنند که چند کشور در جهان در حال تولید آن محصول صادراتی هستند و چند کشور نیز وارد کننده هستند؛ هر چه تعداد تولیدکننده کمتر و واردکننده بیشتر باشد، آن کالا ارزش بیشتری پیدا می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فاطمی امین: صادرات قطعات خودرو و توربین قدرت ایران را نشان می دهد

فاطمی امین: صادرات قطعات خودرو و توربین قدرت ایران را نشان می دهد