مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 مرداد 1401 ساعت 15:322022-08-20بين الملل

روایت دوبرادر در اسارت/ آزادی دو پرستو بدون استقبال


شوق شنیدن داستان اسارت دو برادر و دیدارشان در اردوگاه موصل رهایم نمی کند.

می خواهم زودتر بشنوم چه بر سرشان گذشته، چه دیده اند در غربت و اسارت؟! چطور همدیگر را پیدا کرده اند؟! در نبودشان چه بر سر خانواده آمده ؟! چطور آزاد شدند و حالا چه می کنند؟! .

- فیلمدیدار دو برادر در اسارت اردوگاه ما در لیست صلیب سرخ بود و سختی هایی که ما کشیدیم در مقابل سختی و زجر اسرای مفقودی که در لیست صلیب سرخ نبودند، هیچ بود؛ چون هر طور دلشان میخواست با آنها رفتار می کردند.

اسارت برادر  اخوی در زمان عملیات خیبر، عملیاتی که ایرانی ها برای اولین بار وارد خاک عراق شدند، در اسفتد 62 و یکسال قبل از من اسیر شده بود.

54 حلقه چاه نفت عراق و در جزایر مجنون بود در این عملیات به دست ایران افتاد که بار سیاسی این شکست برای عراقی ها بسیار سنگین بود.

دستور امام خمینی(ره) هم حفظ این منطقه بود که 14 کیلومتر با خاک ایران فاصله داشت و بچه ها بدون نیروی جدید و مهمات آن را حفظ کردند.

در نتیجه عراقی ها روی اسرای عملیات خیبر فشار زیادی وارد کردند.

من در اردوگاه موصل بزرگه بودم و اردوگاه برادرم محمد، موصل 2 بود و 500 متر با ما فاصله داشت؛ در حالیکه صلیب سرخ هر 45 روز از اردوگاه ما بازدید می کرد، اما تا یکسال اجازه نداشت به این اردوگاه وارد شود و خیبری ها تا یکسال مفقودالاثر بودند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روایت دوبرادر در اسارت/ آزادی دو پرستو بدون استقبال

روایت دوبرادر در اسارت/ آزادی دو پرستو بدون استقبال