مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 مرداد 1401 ساعت 10:322022-08-20بين الملل

اعزام پزشکان چینی به قرقیزستان برای عمل جراحی رایگان آب مروارید


سفیر چین در دیدار با نخست وزیر قرقیزستان گفت: در اکتبر سال جاری با اعزام چشم پزشکان برجسته چینی به این کشور 550 عمل جراحی آب مروارید چشم به طور رایگان برای شهروندان نیازمند قرقیزی انجام می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار دفتر منطقه ای خبرگزاری فارس، عاقل بیک جباراف نخست وزیر قرقیزستان امروز با دو دیون سفیر چین در بیشکک دیدار و گفت و گو کرد.

در این دیدار، طرفین در مورد موضوعات مهم همکاری های دوجانبه با تمرکز ویژه در زمینه های تجاری، اقتصادی، حمل و نقل و لجستیک گفت و گو کردند.

 سفیر چین ضمن ابلاغ پیام لی کچیانگ ، نخست وزیر شورای دولتی جمهوری خلق چین در خصوص احداث خط آهن چین - قرقیزستان - ازبکستان، توضیحاتی ارائه داد.

وی خاطرنشان کرد راه آهن چین - قرقیزستان - ازبکستان یک پروژه مهم منطقه ای است که برای ارتقای توسعه اقتصادی و بهبود رفاه مردم سه کشور اهمیت راهبردی دارد.

طرف چینی با خرسندی تاکید کرد که به لطف تلاش های مشترک سه طرف، توسعه مطالعات امکان سنجی پروژه ساخت راه آهن با موفقیت آغاز شده و آمادگی خود را برای همکاری با طرف های قرقیزستانی و ازبکستانی برای پیشبرد این پروژه اعلام کرد.

به نوبه خود، جباراف با تشکر از لی کچیانگ ، نخست وزیر چین، بر اهمیت اولویت اجرای پروژه ساخت راه آهن برای جمهوری قرقیزستان تاکید کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعزام پزشکان چینی به قرقیزستان برای عمل جراحی رایگان آب مروارید

اعزام پزشکان چینی به قرقیزستان برای عمل جراحی رایگان آب مروارید