مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 مرداد 1401 ساعت 10:172022-08-20اقتصادي

طرح آبرسانی به آبیک با حضور وزیر نیرو افتتاح شد


طی مراسمی با حضور وزیر نیرو و جمعی از مسؤولان استان قروین و شهرستان آبیک، روبان طرح آبرسانی از سد طالقان به شهر آبیک قیچی شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از آبیک، در آستانه هفته دولت، صبح امروز آیین افتتاح طرح آبرسانی از سد طالقان به شهر آبیک با حضور دولت نهم مبنی بر رسیدن آب سد طالقان به آبیک، چند روز پیش آب سد وارد مخزن و شیرها و لوله های آب شهر آبیک شد.

به گفته مسئولان، بیشتر از اندازه مصرف شهر آبیک سهم آب از سد طالقان به این شهر اختصاص یافته و تا سه هفته آینده، طعم و کیفیت آب به صورت یکنواخت شده و کیفیت آب در تمام نقاط شهر به ثبات خواهد رسید.

  لازم به توضیح است، طول خط انتقال آب آبیک 17.

5 کیلومتر، عملیات سنگ برداری بیش از یک میلیون مترمکعب، میزان آب تخصیص داده شده به شهر آبیک و روستاهای مربوطه 266 لیتر بر ثانیه برای جمعیتی بالغ بر 125 هزار نفر تا افق 1425 و 380 میلیارد تومان از محل اعتبارات منابع عمومی دولت است که ظرفیت تصفیه خانه موقت 200 لیتر بر ثانیه است که با رسیدن این آب به آبیک، حدود 70 هزار نفر از مردم این شهر برای همیشه از دست دبه به دستی برای بهره مندی از آب باکیفیت رهایی یافتند.

یادآور می شود؛ از سوی خبرگزاری فارس شهرستان آبیک از دهه 90 تاکنون، گزارش ها و اخبار زیادی در خصوص پیگیری پروژه آبرسانی از سد طالقان به آبیک و مطالبه گر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح آبرسانی به آبیک با حضور وزیر نیرو افتتاح شد

طرح آبرسانی به آبیک با حضور وزیر نیرو افتتاح شد