مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 مرداد 1401 ساعت 09:222022-08-20سياسي

دولت مونته نگرو سقوط کرد


دولت ائتلافی مونته نگرو پس از حمایت پارلمان از رای عدم اعتماد که توسط حزب رییس جمهور میلو جوکانوویچ و احزاب کوچکتر در ائتلاف حاکم صادر شد، سقوط کرد و بی ثباتی سیاسی این کشور را بدتر کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا از رویترز، این دومین رای عدم اعتماد امسال به دنبال برکناری کابینه زدراوکو کریوکاپیچ، نخست وزیر سابق مونته نگرو که تحت حمایت کلیسای ارتدکس صربستان قرار داشت، محسوب می شود.

دولت به رهبری رهبر جنبش سبز URA، دریتان آبازوویچ، به دولتی با کوتاه ترین دوره قدرت در تاریخ سیاسی مونته نگرو تبدیل شد - این دولت تنها در ماه آوریل روی کار آمد.

دولت با رای 50 نماینده مجلس با 81 کرسی برکنار شد.

این رای نشان دهنده پایان ائتلاف سیاسی بین آبازوویچ و حزب دموکراتیک سوسیالیست ها به رهبری میلو جوکانوویچ رهبر کهنه کار بود که پس از سه دهه قدرت در اوت 2020 قدرت را از دست داد، اما در آوریل شروع به حمایت از دولت آبازوویچ کرد.

آنچه اکنون در مونته نگرو اتفاق می افتد یک نتیجه خواهد داشت، یا میلو جوکانوویچ یا دریتان آبازوویچ از صحنه سیاسی ناپدید می شوند.

این یک درگیری سیاسی است که در آن باید کسی را شکست داد.

دریتان آبازوویچ، نخست وزیر کنونی مونته نگرو کمی پس از این رای گفت: به همه کارهایی که در این 100 روز انجام دادیم، بسیار افتخار می کنم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دولت مونته نگرو سقوط کرد

دولت مونته نگرو سقوط کرد