مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 مرداد 1401 ساعت 08:072022-08-20سياسي

120 شهر کشور فاقد کتابخانه عمومی است


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رفسنجان، حجت الاسلام حسین جلالی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به طرح جدید برای اداره نهاد کتابخانه های عمومی کشور اظهار کرد: حدود یک سال است که روی طرح کتاب و اصلاح طرح نهاد کتابخانه ها کار کردیم و پیگیری های زیادی برای تصویب طرح جدید انجام شد.

وی ادامه داد: گسترده ترین شبکه توزیع کتاب در سطح کشور بر عهده نهاد کتابخانه هاست که نهادی غیر دولتی ست و متأسفانه با مشکلاتی هم مواجه است.

نماینده قوه مقننه در نهاد کتابخانه های عمومی کشور عنوان کرد: تقریبا از 400 شهر کشور 120 شهر فاقد کتابخانه عمومی ست و از 60 هزار روستا کمتر از یک هزار روستا کتابخانه دارند که طرحی برای کتابخانه های سیار روستایی در دست اجرا داریم.

حجت الاسلام جلالی ادامه داد: نهاد کتابخانه های عمومی کشور حدود 750 نفر نیرو دارد و 500 کتابخانه در کشور دارای تک کتابدار هستند، همچنین تا رسیدن به سرانه لازم جهانی فاصله زیادی داریم که هم باید جذب نیرو داشته باشیم و هم نسبت به توسعه کتابخانه ها اقدام کنیم.

  جلالی به چالش های موجود در کتابخانه های عمومی اشاره کرد و از برگزاری جلسه ای با حضور مسؤولان وزارت ارشاد، نهاد کتابخانه های عمومی و اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس طی هفته پیش رو خبر داد که نسبت به رفع چالش ها تصمیمات لازم اتخاذ و به مجلس ارائه شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

120 شهر کشور فاقد کتابخانه عمومی است

120 شهر کشور فاقد کتابخانه عمومی است