مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 مرداد 1401 ساعت 07:122022-08-20اجتماعي

آمونیوم نیترات محتمل ترین عامل تلف شدن ماهیان دریاچه استحصال نمک بندرماهشهر


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بندرماهشهر، آمونیوم نیترات دلیل محتمل آلودگی آب دریاچه نمک بندرماهشهر پس از بررسی های بسیار و اخبار ضد و نقیض روزهای گذشته بوده است .

شرایط عمومی جامعه پس از انتشار تصاویر و اثبات آلودگی صنایع پتروشیمی در تلف شدن ماهیان دریاچه نمک و عدم پاسخگویی موثق سازمان محیط زیست در این خصوص حواشی بسیاری داشته است.

اینکه به چه دلیل آزمایش های گرفته شده مجدد تکرار می شود و برای فریب اذهان عمومی دلایلی غیر محتمل از جمله کاهش اکسیژن و افزایش دما عنوان شده است جای سوال دارد.

سازمان محیط زیست در بیانیه ای مواردی از جمله، گرمای بیش از حد، کاهش اکسیژن محلول در آب، شکوفایی و تشکیل بلوم جلبکی، افزایش تبخیر، کاهش عمق آب و عدم تبادل آبی بین حوضچه ها را بیان کرده است.

دلایل عنوان شده را در دو دسته می توان تحلیل کرد، یکی کاهش اکسیژن و شکوفایی جلبکی است که این عوامل نشات گرفته از ورود کربن، نیتروژن و فسفر به آب بوده که رشد جلبک را افزایش داده و اکسیژن خواهی آب را کاهش می دهد و باعث تلف شدن ماهیان می شود.

تلف شدن ماهیان با عامل کاهش اکسیژن به مرور در طول چند روز رخ خواهد داد، بطوریکه ماهیان ضعیف تر زودتر و ماهیان با تاب آوری بیشتر دیرتر تلف می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمونیوم نیترات محتمل ترین عامل تلف شدن ماهیان دریاچه استحصال نمک بندرماهشهر

آمونیوم نیترات محتمل ترین عامل تلف شدن ماهیان دریاچه استحصال نمک بندرماهشهر