مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 مرداد 1401 ساعت 07:072022-08-20دانش

آیا ورودی های جدید دانشگاه از کیفیت علمی کمتری برخوردارند؟


شنیده می شود در چند سال اخیر کیفیت دانشجویان ورودی به دانشگاه ها بخصوص دانشگاه های برتر کشور کاهش یافته است، تحلیل علت این موضوع مورد اهمیت است.

- گروه دانشگاه خبرگزاری فارس؛ ورود به دانشگاه در کشور ما برای جوانان و حتی خانواده های آنان بسیار مهم است، حتی از همان کودکی در دعاهای والدین و اعضای فامیل برای بچه ها رفتن به دانشگاه را می شنویم؛ این موضوع شاید به این دلیل باشد که در گذشته نه چندان دور ورود به دانشگاه برای عامه مردم تا حدی غیرممکن به نظر می رسیده و فقط عده ای به دانشگاه راه می یافتند اما چند سالی است که با افزایش ظرفیت دانشگاه ها حتی با صندلی های خالی در دانشگاه ها مواجهیم.

حدود 3 هزار دانشگاه اعم از دولتی، پردیس های خودگردان وابسته به دانشگاه های سراسری یا دولتی، دانشگاه آزاد اسلامی، موسسات آموزش عالی غیر انتفاعی، دانشگاه های آموزش از راه دور (پیام نور)، دانشگاه های جامع علمی کاربردی و دانشگاه های مجازی در کشور ما فعالیت می کنند که روش های پذیرش دانشجو در هر یک از این دانشگاه ها متفاوت است.

برخی دانشگاه ها با روش گزینش متمرکز، دانشجو می پذیرند که در این نوع گزینش فقط رتبه کارنامه ای داوطلب به صورت چند مرحله ای اعلام می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا ورودی های جدید دانشگاه از کیفیت علمی کمتری برخوردارند؟

آیا ورودی های جدید دانشگاه از کیفیت علمی کمتری برخوردارند؟