مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 28 مرداد 1401 ساعت 15:022022-08-19سياسي

اعتماد نکردن به غرب درس بزرگ کودتای 28 مرداد است


نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه اعتماد نکردن به غرب درس بزرگ کودتای 28 مرداد است، گفت: محمد مصدق در چنین روزی به آمریکایی‏ ها اعتماد و تکیه کرده بود و آنها را دوست خود فرض کرد لذا کودتای 28 مرداد اتفاق افتاد.

- به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، آیت الله سید علی رضا عبادی، ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته بیرجند که در مسجد جامع المهدی(عج) اقامه شد، با اشاره به اینکه امروز سالروز کودتای 28 مرداد سال 1332 است اظهار داشت: محمد مصدق در چنین روزی به آمریکایی‏ ها اعتماد و تکیه کرده بود و آنها را دوست خود فرض کرد لذا کودتای 28 مرداد اتفاق افتاد.

وی با بیان اینکه این واقعه نتیجه اعتماد به دشمنی بود که بزرگانی همچون آیت الله کاشانی نسبت به آن هشدار داده بودند، افزود: در سال های اخیر نیز برخی کشورها از جمله مصر به آمریکا و غرب اعتماد کردند که در نتیجه این کشور در کودتا فرو رفت.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اقدامات آمریکایی ها، تصریح کرد: در مقابل این اقدامات، قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، پیشرفته ترین قانون اساسی جهان بوده که توسط متخصصان فن و با دقت و صدق نوشته شده است.

وی افزود: برخی دولت ها روی کار آمدند و بی توجه به قانون اساسی از کنار آن رد شدند که نتیجه را هم دیدند اما اکنون به همه مسئولان یاد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعتماد نکردن به غرب درس بزرگ کودتای 28 مرداد است

اعتماد نکردن به غرب درس بزرگ کودتای 28 مرداد است