مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 28 مرداد 1401 ساعت 12:172022-08-19بين الملل

صادرات نفت ایران بالاتر می رود


اطلاعات شرکت های رصد نفتکشها نشان می دهد که ایران صادرات نفت خود را در ژوئن و ژوییه افزایش داده است و ممکن است میزان صادراتش ماه میلادی جاری با عرضه تخفیف بیشتر نسبت به نفت روسیه به چین، افزایش بیشتری پیدا کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، با وجود تحریم های آمریکا، ایران صادرات نفت خود را که عمده آن به چین بوده است، در دوران ریاست جمهوری جو بایدن افزایش داده اما در ماههای گذشته، روند صادرات ایران به دلیل رقابت از سوی نفت ارزان روسیه، آهسته شده است.

سارا وخشوری از شرکت مشاوره انرژی اس وی بی اینترنشنال در این باره اظهار کرد: ایران از زمان روی کار آمدن دولت جدید آمریکا، نفت و محصولات نفتی و کالاهای پتروشیمی بیشتری صادر کرده است.

اگر توافق هسته ای حاصل شود، ایران قادر خواهد بود فروش را افزایش داده و علاوه بر چین، به خریداران سابق در کره جنوبی و اروپا نفت خود را عرضه کند.

به گفته، اِما لی، تحلیلگر شرکت ورتکس آنالیتیکس، نفت ایران در ژوییه با رقابت شدید از سوی نفت اورال روسیه روبرو شد زیرا این نفت غیرتحریمی با سطح تخفیف مشابهی عرضه شده بود.

با این حال، با توجه به این که اختلاف قیمت این دو گرید نفتی افزایش پیدا کرده است، پالایشگاه های چینی ممکن است در اوت دوباره به نفت ارزانتر ایران رجوع کنند چین با واردات میزان بالایی از نفت ارزان روسیه و ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صادرات نفت ایران بالاتر می رود

صادرات نفت ایران بالاتر می رود