مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 28 مرداد 1401 ساعت 11:472022-08-19پزشكي

پشه ها چگونه انسان را بو می کشند؟


توانایی پشه ها در یافتن انسان ها برای نیش زدن حتی پس از حذف یک خانواده کامل از پروتیین های تشخیص دهنده بوی انسان در پشه، محققان دانشگاه راکفلر در نیویورک را شگفت زده کرد.

- فرقی نمی کند از ترکیبات دافع حشرات استفاده کنید یا لباس آستین بلند زیرا به نظر می رسد پشه ها همیشه راه خود را به سمت شما پیدا می کنند.

اکنون محققان می گویند که مکانیسم پشت این توانایی در پشه ها را پیدا کرده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از گاردین، انسان ها ترکیبی معطر از بوی بدن، گرما و دی اکسید کربن تولید می کنند که در هر فرد متفاوت است و پشه ها برای تعیین وعده غذایی بعدی خود از این ترکیب استفاده می کنند.

این مطالعه که در ژورنال علمی Cell منتشر شده است نشان می دهد، در حالی که اکثر حیوانات دارای مجموعه خاصی از نورون ها هستند که به وسیله آن ها بوها را تشخیص می دهند، پشه ها می توانند بوها را از طریق چندین مسیر مختلف تشخیص دهند.

مگ یانگر(Meg Younger)، استادیار زیست شناسی در دانشگاه بوستون و یکی از نویسندگان اصلی این مطالعه می گوید: ما متوجه شدیم که تفاوت اساسی در نحوه کدگذاری بوها توسط پشه ها در مقایسه با سایر حیوانات وجود دارد.

توانایی پشه ها در یافتن انسان ها برای نیش زدن حتی پس از حذف یک خانواده کامل از پروتیین های تشخیص دهنده بوی انسان در پشه، محققان دانشگاه راکفل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پشه ها چگونه انسان را بو می کشند؟

پشه ها چگونه انسان را بو می کشند؟