مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 28 مرداد 1401 ساعت 11:172022-08-19اقتصادي

کاهش 20 روزه ترانزیت کالا با تکمیل قطعه پایانی کریدور شمال به جنوب


معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به دستور وزیر راه و شهرسازی در خصوص تسریع در روند تکمیل راه آهن رشت_آستارا گفت: با تکمیل این مسیر ریلی انتقال بار از مبدأ هلسینکی فنلاند تا بنادر جنوبی کشور بیش از 20 روز کاهش پیدا می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رشت، خیرالله خادمی امروز در جلسه جمع بندی راهکارهای تسریع عملیات اجرایی راه آهن رشت- آستارا با بیان اینکه راه آهن رشت_آستارا منجر به رشد اقتصادی منطقه در دراز مدت و میان مدت می شود، اظهار کرد: گیلان یکی از استان های مهم به لحاظ اقتصادی و آن هم به واسطه همسایگی با کشورهای حاشیه دریای خزر است.

  وی با اشاره به دستور و در نهایت اروپا است که نه تنها بخش مهمی از شبکه ریلی داخلی کشور که نیاز بین المللی است بلکه می تواند منجر به افزایش صادرات و ترانزیت کالا در کشور شود.

  معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر لزوم توجه استملاک اراضی طرح که نیازمند اعتبار هنگفتی است، افزود: مهمترین علت برگزاری این نشست را بررسی راهکارهای موجود در تسریع عملیات اجرایی و جمع بندی فنی این پروژه است.

  خادمی یکی از مشکلات بر سر راه تکمیل راه آهن رشت_آستارا را مسائل زیست محیطی برشمرد و بیان کرد: باید در این جلسات راهکارهای استملاک اراضی طرح که نیازمند اعتبار هنگفتی است بررسی شود تا تملک اراضی مسیر پروژه به ویژه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش 20 روزه ترانزیت کالا با تکمیل قطعه پایانی کریدور شمال به جنوب

کاهش 20 روزه ترانزیت کالا با تکمیل قطعه پایانی کریدور شمال به جنوب