مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 28 مرداد 1401 ساعت 10:522022-08-19سياسي

طرح مجلس برای تغییر نحوه انتخاب شهرداران


رییس فراکسیون مدیریت شهری مجلس شورای اسلامی از پیش نویس طرحی برای تغییر نحوه انتخاب شهرداران توسط شوراهای شهر و روستا خبر داد و تاکید کرد: در طرح جدید مردم در انتخاب شهردار مشارکت خواهند داشت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از مهر،محسن پیرهادی در نشست هم اندیشی شورای عالی استان ها که به میزبانی مجلس شورای اسلامی برگزارشد، با اشاره به تغییر قانون انتخاب شهردار از جانب شوراهای شهر و روستا، بیان کرد: مجلس شورای اسلامی پیش نویسی برای تغییر قانون در کمیته و کارگروه های تخصصی تدوین کرده که براساس مدل بسیاری از کشورهای دیگر است.

موضوعی که اهمیت دارد این است که بتوانیم براساس الگوهای دیگر پیاده شده در سایر کشورها مردم را در انتخاب شهردار مشارکت دهیم.

ترکیب هیات نظارت بر انتخابات شوراها تغییر می کند وی در ادامه اظهار کرد: در پیش نویس اولیه طرح مجلس هیات های نظارت دیگر فقط در اختیار و انحصار مجلس نیست، براساس طرح تدوین شده یک حقوقدان و یک شخصیت اجتماعی به انتخاب شورای عالی استان ها در هیات های نظارت حضور خواهند داشت تا ترکیب قوی تری شکل گیرد.

همچنین در مدل پیش بینی شده این نکته قید شده که انتخاب شهردار به پیش از زمان انتخابات اعضای شورای شهر و روستا بازگردد به این معنا که اعضای شورای شهر و روستا پیش از انتخابات اعلام کنند در صورتی که


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح مجلس برای تغییر نحوه انتخاب شهرداران

طرح مجلس برای تغییر نحوه انتخاب شهرداران