مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 28 مرداد 1401 ساعت 08:472022-08-19اقتصادي

ایران با ابرتورم روبروست


به گفته یک اقتصاددان گام بعدی دولت افزایش قیمت حامل های انرژی خواهد بود اما به دلیل واکنش های اجتماعی حاصل از افزایش نرخ ارز و قیمت ها این اقدام را به تاخیر انداخته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از خبرآنلاین، براساس اعلام مرکز آمار نرخ تورم نقطه ای برای خانوارهای شهری در تیرماه به 52,8 درصد رسیده است که نسبت به ماه قبل 1.

4 واحد درصد افزایش داشته است.

همچنین این نرخ برای خانوارهای روستایی 60.

7 درصد بوده که نسبت به ماه قبل 2.

5 واحد درصد افزایش داشته است.

با ابرتورم مواجه هستیم حسین راغفر در گفت و گو با خبرنگار خبرآنلاین گفت: تورم لجام گسیخته و یا ابرتورم به تورم بالای ده درصد در ماه گفته می شود و متاسفانه ما به طور ماهیانه 12 درصد تورم داریم که در برخی از اقلام نیز به 25 درصد می رسد و نشان می دهد که ما قطعا با ابرتورم مواجه هستیم.

وی در ادامه گفت: ریشه های این ابرتورم عمدتا به افزایش قیمت ارز باز می گردد و بالا بردن شدید پایه پولی و استقراض از بانک مرکزی و بانک ها رقم باورنکردنی ای را به نقدینگی افزوده است و مجموعه سیاست ها و افزایش نرخ ارز و حذف ارز ترجیحی از اصلی ترین علت های این ابرتورم هستند.

راغفر در ادامه گفت: نکته جالب اینجا است که هم نمایندگان مجلس و هم بسیاری از مقامات دولتی از این طرح دفاع می کردند و مدعی بودند که تنها 4 قلم جن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران با ابرتورم روبروست

ایران با ابرتورم روبروست