مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 مرداد 1401 ساعت 12:372022-08-18سياسي

افتتاح شورای حل اختلاف ویژه نظام مهندسی ساختمان در یزد


رییس اداره توسعه حل اختلاف استان یزد گفت: پرهیز از تشریفات زمانبر دادرسی و عدم نیاز به پرداخت هزینه دادرسی از مزایای استفاده از نهادهای سازشی در حل اختلافات و تعارضات است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس در یزد، محمدرضا حداد پیش از ظهر امروز در آیین افتتاح شورای حل اختلاف ویژه حل اختلاف در صنعت ساختمان در سازمان  نظام مهندسی اظهار کرد: شورای حل اختلاف نظام مهندسی ساختمان به عنوان یک شورای ویژه و تخصصی می تواند در حل اختلافات و تعارضات مرتبط با صنعت ساختمان بسیار اثر گذار باشد.

وی افزود: حل اختلافات و فصل خصومات  با استفاده از ظرفیت نهادهای سازشی اعم از نهاد داوری، میانجیگری و شورای حل اختلاف، می تواند کمک شایانی به دستگاه قضایی نماید  تا از ورود بی رویه پرونده هایی که ماهیت قضایی نداشته و امکان سازش در آن ها فراهم است پیشگیری کند و ضمن حل و فصل اختلافات خرد در یک بستر ساده و کم تشریفات، وقت و انرژی مجموعه قضایی  برای حل پرونده های مهم و زمان بر صرف گردد.

رییس اداره توسعه حل اختلاف استان یزد بر اعتماد آفرین بودن نهاد های سازشی تأکید کرد و گفت: اگر بنابراین است  که از توان علمی و عملی  قضات در پرونده های مهم قضایی بهره برده شود،به نهاد های سازشی فعال و پویا نیاز مندیم  که  اعتماد آفرین و اثر گذار  باشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افتتاح شورای حل اختلاف ویژه نظام مهندسی ساختمان در یزد

افتتاح شورای حل اختلاف ویژه نظام مهندسی ساختمان در یزد