مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 مرداد 1401 ساعت 12:172022-08-18سياسي

بازدید معاون رییس جمهور از طرح توسعه بندرشهید رجایی


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بندرعباس، سید صولت مرتضوی معاون اجرایی رییس جمهور پیش از ظهر امروز در ادامه سفر به هرمزگان از طرح توسعه بندر شهید رجایی در قالب فاز 3 توسعه این بندر مهم و استراتژیک کشورمان بازدید کرد.

در این بازدید، حسین عباس نژاد مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان اظهار کرد: در فاز 3 توسعه بندر شهید رجایی، میزان آبخور لبه اسکله های پهلوگیری به بیش از 18 متر خواهد رسید تا ظرفیت این بندر به 8.

5 میلیون تی ای یو کانتینر افزایش یابد.

وی با اشاره به برنامه ریزی آماده سازی اراضی 2400 هکتاری به منظور میزبانی از طرح های لجستیکی برخی از کشورهای همسایه خارجی برای انجام ترانزیت از طریق ایران، عنوان داشت: توسعه برنامه های ترانزیتی اولویت مهمی برای توسعه بندر شهید رجایی است که کشورهای CIS و برخی از کشورهای عربی جنوب خلیج فارس نیز برای سرمایه گذاری در این بخش اعلام آمادگی کرده اند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان به برنامه ریزی برای احداث بندر مکران و کاربری نفتی آن اشاره و همچنین بیان کرد: با توجه به دورنمای در نظر گرفته شده از سوی دولت برای توسعه ظرفیت های پالایشی در شرق هرمزگان، ایجاد بندر مکران می توان با کارکردهای جدید منجر به تحول در آن منطقه شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازدید معاون رییس جمهور از طرح توسعه بندرشهید رجایی

بازدید معاون رییس جمهور از طرح توسعه بندرشهید رجایی