مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 مرداد 1401 ساعت 16:122022-08-17اقتصادي

بهبود 80 درصدی تراز بودجه در 4 ماه امسال/برداشت دولت از صندوق توسعه ملی صفر شد


استفاده از منابع صندوق توسعه ملی در سال گذشته 6 هزار و 337 میلیارد تومان بوده اما این رقم در 4 ماه نخست سال جاری به صفر رسیده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس به نقل از مرکز اطلاع رسانی و امور بین الملل سازمان برنامه  و بودجه، بررسی عملکرد چهار ماه بودجه از بهبود شاخص های کلان حکایت دارد؛ دولت با اتکا به درآمدهای پایدار توانسته انسجام بیشتری به نحوه دخل  و خرج کشور ببخشد که این مهم می تواند منجر به بهبود سایر شاخص های کلان اقتصادی شود.

در سال 1400 و زمان روی کار آمدن دولت سیزدهم بودجه با کسری 480 هزار میلیارد تومانی روبه رو بود؛54 هزار میلیارد تومان تنخواه و بازنشستگان شده بود.

با روی کار آمدن دولت سیزدهم تمرکز برافزایش درآمدها پایدار، حذف هزینه های غیرضرور و ممنوعیت استقراض از بانک مرکزی در دستور کار قرار گرفت و در اثر این رویکرد پایان سال 1400 علاوه بر بازپرداخت مطالبات و تسویه تنخواه بانک مرکزی اعتبارات طرح های عمرانی و اشتغال هم به رقم تاریخی 200 هزار میلیارد تومان رسید.

همین رویکرد در سال 1401 با تمرکز بیشتری دنبال شد و بررسی گزارش عملکرد بودجه در چهار ماه نخست امسال نشان می دهد منابع درآمدی نسبت به مدت مشابه سال قبل 63 درصد رشد پیدا کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهبود 80 درصدی تراز بودجه در 4 ماه امسال/برداشت دولت از صندوق توسعه ملی صفر شد

بهبود 80 درصدی تراز بودجه در 4 ماه امسال/برداشت دولت از صندوق توسعه ملی صفر شد