مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 مرداد 1401 ساعت 14:072022-08-17بين الملل

چرا ایران با یا بدونِ توافق هسته ای برنده است؟


بی فایده بودنِ دستیابی به یک توافق معیوب و ناقص اتمی با غرب برای ایران گواهی بر این مساله است که ایران نباید در دستیابی به یک توافق پیش از دریافت تضمین های لازم استیفای منافع ملی کشورمان عجله کند.

-  به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های خبرگزاری فارس، همزمان با اعلام دور جدید مذاکرات اتمی وین که به تازگی خاتمه یافته، بسیاری از ناظران و تحلیلگران بین المللی از نزدیک شدنِ طرف های برجامی به ویژه ایران و آمریکا به دستیابی به یک توافق سخن گفتند.

در این راستا، بارها مورد تاکید کارشناسان و تحلیلگران کشورمان بوده، این بود که اساسا احیای برجام و دستیابی به یک توافق جدید در این رابطه، بایستی بر مبنای یک توافق محکم و تا جای ممکن عاری از نقص و تفسیرپذیری صورت پذیرد زیرا اگر بنا باشد بار دیگر ماجراهای بدعهدی طرف های غربی در قالب نسخه اولیه توافق برجام و محروم شدن ایران از حقوق حقه اقتصادی اش تکرار شود، صرفا قدرت های غربی هستند که در معادله توافق اتمی، به هزینه منافع ملی ایران، به اهداف خود دست پیدا می کنند.

  از این رو، انتفاعِ اقتصادی ایران از برجام و استیفای حقوق کشورمان بایستی به طور کامل در هرگونه توافق احتمالی تضمین شود در غیر اینصورت بایستی انتظار تبعات به مراتب بدتری را در آینده در مورد سرنوشت توافق احتمالیِ جدید داشت که به هیچ عن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا ایران با یا بدونِ توافق هسته ای برنده است؟

چرا ایران با یا بدونِ توافق هسته ای برنده است؟