مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 مرداد 1401 ساعت 16:322022-08-16بين الملل

آنجلینا جولی: جهان نباید زنان افغان را فراموش کند


من با زنان افغانستانی آشنا شده ام که در دوران پیش از طالبان در دوران کودکی خود مجبور بودند لباس پسرانه بپوشند تا بتوانند مخفیانه به مدرسه بروند - آنجلینا جولی، بازیگر هالیوودی و سفیر ویژه کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در یادداشتی به مناسبت اولین سالگرد بازگشت طالبان به قدرت، برای مجله تایم به ملاقاتش با زنان پناهجوی افغان در رم، ایتالیا و همچنین نحوه رسیدگی به این زنان و دختران افغان پناهجو و تاکید بر حمایت از آنها پرداخته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، جولی نوشت: اخیرا با یک پناهجوی جوان افغان در رم ملاقات کردم که چند ماه مانده به دریافت مدرک پزشکی اش، طالبان دولت افغانستان را در اوت 2021 سرنگون کرد.

خواهر بزرگترش در دانشگاه، دندانپزشکی می خواند.

دو خواهر کوچکتر دیگرش در مدرسه خیلی باهوش بودند.

اما با روی کار آمدن طالبان در افغانستان یکشبه آنها و 14 میلیون زن و دختر افغان حق تحصیل در مدرسه یا دانشگاه، کار کردن و سایر آزادی های خود را از دست دادند.

سفیر حسن نیت سازمان ملل در ادامه نوشت: داشتیم با هم صحبت می کردیم که او پدرش را بغل کرد؛ پدرش چندین دهه به عنوان کارشناس در توسعه روستایی افغانستان مشغول فعالیت بود اما وقتی همراه با خانواده تصمیم گرفتند افغانستان را ترک کنند، همه چیزش را رها کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آنجلینا جولی: جهان نباید زنان افغان را فراموش کند

آنجلینا جولی: جهان نباید زنان افغان را فراموش کند