مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 مرداد 1401 ساعت 14:372022-08-16بين الملل

هشدار چین درباره تشدید تنش ها در شبه جزیره کره


سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به رزمایش های نظامی کره جنوبی و ژاپن با آمریکا، از آنها خواست که تنش ها اطراف شبه جزیره کره را تشدید نکنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، برگزاری رزمایش نظامی مشترک بین آمریکا، کره جنوبی و ژاپن در بحبوحه تنش ها با کره شمالی و چین، با واکنش پکن همراه شد.

وانگ ونبین سخنگوی وزارت خارجه چین امروز (سه شنبه) طی نشست خبری، از سه کشور مذکور خواست تا تنش ها را در اطراف شبه جزیره کره تشدید نکنند.

وانگ در این باره گفت: چین ضروری می داند که ایالات متحده، ژاپن و کره جنوبی در اقدامات خود از جمله رزمایش های نظامی احتیاط کنند و فعالیت هایی را که تنش ها را در اطراف شبه جزیره کره تشدید می کند، متوقف کنند .

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا پکن این رزمایش ها را علیه خود می داند، توضیح داد: این تمرینات نظامی برای چه کسانی هستند؟ بهتر است از طرف آمریکایی در این مورد بپرسید .

این دیپلمات چینی در ادامه اظهار داشت: طرف چینی به تمرینات نظامی مشترک مربوطه و همچنین این واقعیت که کره شمالی بارها نگرانی خود را در این مورد ابراز کرده است، توجه دارد .

طبق این گزارش، وانگ ضمن تاکید بر لزوم حفظ ثبات در شبه جزیره کره، گفت: حفظ صلح و ثبات در شبه جزیره کره در خدمت منافع مشترک همه طرف های ذی ربط است و از همه طرف ها می خواهیم که نیت خوبی نسبت ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار چین درباره تشدید تنش ها در شبه جزیره کره

هشدار چین درباره تشدید تنش ها در شبه جزیره کره