مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 مرداد 1401 ساعت 19:072022-08-15بين الملل

ارتش به مثابه مزدور؛ نگاهی به فعالیت شرکت های نظامی خصوصی در جنگ ها


دولت ها برای فرار از پاسخگویی و کاهش هزینه های خود، در سال های اخیر به استفاده از مزدوران و شرکت های نظامی-امنیتی خصوصی روی آورده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، با آغاز جنگ اوکراین بار دیگر موضوع نقش آفرینی شرکت های خصوصی نظامی در جنگ ها در محافل نظامی و سیاسی مطرح شده است.

پیش از آن در بحران های مختلفی از عراق و ایالات متحده آمریکا که با ارائه میلیاردها دلار کمک نظامی و تسلیحات مرگبار به درگیری ها در اوکراین دامن زد و هرگز در خاک خود نمی جنگد، مدت هاست که از تکیه کامل به ارتش خود در چندین نقطه دنیا پرهیز می کند و از این رو نقش چنین شرکت هایی در جنگ ها به خصوص جنگ اوکراین تقویت می شود.

طبق گزارش المیادین، دلایل زیادی وجود دارد که کشورها و دولت ها را به خصوصی سازی قابلیت ها و توامندی ها و برون سپاری آن ها به چنین شرکت هایی سوق می دهد که شاید مهمترین آنها هزینه های سیاسی سنگینی باشد که هنگام کشته شدن سربازان عادی در قلمرو کشورهای دیگر و در خاک آنها رخ می دهد.

آن هم در مأموریت هایی که ارتباطی به امنیت ملی کشور مربوطه ندارد.

در این زمان دولت ها از هرگونه پاسخگویی به افکار عمومی در قبال کشته شدن سربازان و مداخلات مخفیانه خارجی در دیگر کشورها طفره می روند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارتش به مثابه مزدور؛ نگاهی به فعالیت شرکت های نظامی خصوصی در جنگ ها

ارتش به مثابه مزدور؛ نگاهی به فعالیت شرکت های نظامی خصوصی در جنگ ها