مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 مرداد 1401 ساعت 12:222022-08-15سياسي

هاشمی رفسنجانی؛ رونمایی از جلد تازه خاطرات در سالروز نامه تاریخی صدام حسین


از 25 مرداد 1369 به عنواان سالگرد پیروزی در جنگ یاد شده چون 25 ماه پس از اتمام جنگ، صدام در نامه به هاشمی اعلام کرد خواست های ایران را می پذیرد.

- از 25 مرداد 1369 به عنواان سالگرد پیروزی در جنگ یاد شده چون 25 ماه پس از اتمام جنگ، صدام در نامه به هاشمی اعلام کرد خواست های ایران را می پذیرد.

   عصر ایران؛ مهرداد خدیر - آیین رونمایی از تازه ترین جلد از خاطرات روزنوشت اکبر هاشمی رفسنجانی درباره رخدادهای سال 1378 با نام حضور و انصراف روز سه شنبه 25 مرداد 1401 در خانه موزه او در جماران برگزار می شود.

   انتخاب 25 مرداد به عنوان روز برگزاری این مراسم به خاطر آن است که در این روز و دوسال بعد از پایان جنگ در 1369 صدام حسین رییس جمهوری وقت عراق در نامه ای به هاشمی رفسنجانی رییس جمهوری ایران اعلام کرد همه خواسته های ایران، به ویژه تثبیت قرارداد 1975 الجزایر، آزادی اسرا و بازگشت به مرزهای بین المللی را می پذیرد.

   هاشمی هم روز بعد به نامه صدام پاسخ داد و هر چند خطاب قرار دادن دشمنی که به عنوان صدام یزید کافر 8 سال لعن شده بود به صورت جناب آقای صدام حسین قابل باور نبود اما پایان جنگ و توقف کشتار و بازگشت اسرا و عقب نشینی از اراضی اشغالی که در محتوای نامه و خود صلح شیرین تر آز آن بود که خطاب اجتناب ناپذیر دیپلماتیک پررنگ شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هاشمی رفسنجانی؛ رونمایی از جلد تازه خاطرات در سالروز نامه تاریخی صدام حسین

هاشمی رفسنجانی؛ رونمایی از جلد تازه خاطرات در سالروز نامه تاریخی صدام حسین