مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 مرداد 1401 ساعت 08:422022-08-15بين الملل

ایران در حال تبدیل شدن به «ابرقدرت پهپادی»


خبر ارسال پهپادهای ایرانی به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین و آموزش نیروهای روسی برای استفاده از آنها نشان دهنده تبدیل شدن ایران از یک قدرت منطقه ای به یک ابرقدرت نظامی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های خبرگزاری فارس، دچار نابودی می شدند.

  در ابتدای جنگ دوم جهانی، هنوز این قدرت دریایی بود که یک کشور معمولی را از یک ابرقدرت متمایز و مشخص می کرد که این کشور تا چه اندازه می تواند در مسیر و روند اتفاقات جهانی تاثیرگذار باشد.

در سال های پایانی جنگ دوم جهانی، این قدرت برای تاثیرگذاری بر تحولات جهانی به کشوری رسید که ناوگان هوایی پیشرفته ای داشت و در روزهای پایانی جنگ، این سلاح اتمی بود که مشخص کرد دنیا باید توسط چه کشورهایی هدایت شود.

  شاید در روزهای پایانی جنگ دوم جهانی، تقریبا می شد چند عنصر اصلی برای تمایز یک قدرت از یک ابرقدرت را تشخیص داد؛ در آن زمان میزان تولید سلاح، میزان قدرت نیروی دریایی و همچنین تجهیزات پیشرفته در نیروی هوایی و داشتن سلاح اتمی، عواملی بود که می توانست بیان کند آیا یک کشور قدرت است یا ابرقدرت.

این روزها با پیشرفت تکنولوژی و گسترده تر شدن ابعاد پیچیدگی اختراعات بشری و نوع مقابله کشورها با یکدیگر، دیگر یک کشور برای تبدیل شدن به یک قدرت یا ابرقدرت، نمی تواند تنها بر روی عناصر قبلی تکیه کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران در حال تبدیل شدن به «ابرقدرت پهپادی»

ایران در حال تبدیل شدن به «ابرقدرت پهپادی»