مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 مرداد 1401 ساعت 08:222022-08-15اجتماعي

رها مثل سگ های ولگرد!/راهکار عملی شهرداری برای کنترل جمعیت سگ های بی صاحب چیست


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، اسمش را هرچه دوست دارید، بگذارید، ولگرد، بی خانمان، بلاصاحب، این نامگذاری ها چیزی از صورت مسأله حل نمی کند، امروز خیابان ها و معابر سطح شهر ها و روستا های  تبریز، از حضور انبوهی از سگ های ولگرد، تبدیل به قفسی از رعب و وحشت شده است، ترس از سگ در نگاه های وحشت زده شهروندان از کودکان گرفته تا حتی مرد های جوان، خانه کرده است.

وجود سگ هایی که نه تنها باعث رعب و وحشت می شوند، بلکه ناقل آلودگی و بیماری های زیادی هم هستند، بیماری هایی، چون هاری، کرم انگلی و بیماری های مشترک انسان و حیوان که باعث شده وجود آزادانه سگ ها به عنوان یک تهدید برای انسان و جامعه رقم بخورد و این معضل را تبدیل به یک فاجعه ای دردناک برای شهر های آذربایجان شرقی بدل سازد.

یکی از مسائل زیست محیطی شهرها در سال های اخیر که به معضلی جدی تبدیل شده، ازدیاد و پرسه زدن سگ های بدون صاحب در بافت شهری و مناطق مسکونی است که علاوه بر ایجاد ترس و وحشت میان مردم، موجب آلودگی محیط زندگی و انتقال بیماری های مشترک میان انسان و حیوان می شود.

در ایران بیش از چهار میلیون و 200 هزار سگ وجود دارد که بنابر اعلام کارشناسان محیط زیست حدود دو تا سه میلیون یا به عبارتی بیش از نصف این رقم را سگ های خیابانی تشکیل می دهند که به نسبت سگ های ولگرد به جمعیت کل آنها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رها مثل سگ های ولگرد!/راهکار عملی شهرداری برای کنترل جمعیت سگ های بی صاحب چیست

رها مثل سگ های ولگرد!/راهکار عملی شهرداری برای کنترل جمعیت سگ های بی صاحب چیست