مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 مرداد 1401 ساعت 11:022022-08-14دانش

برج های فناوری بستری برای استقرار دانش بنیان ها در پهنه شهری تهران


دبیر ستاد فناوری های نرم و توسعه صنایع خلاق از ایجاد برج های فناوری در کنار دانشگاه ها و فراهم شدن بستری برای استقرار شرکت های دانش بنیان و خلاق گفت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،بعد از تصویب قانون جهش تولید دانش بنیان بعضی از چالش ها، محدودیت ها و محذوریت ها در این حوزه رفع شد.

به عنوان مثال، اکنون دانشگاه ها و پارک های علم و فناوری مجاز هستند تاسیسات، فضا و زمین های خود را در اختیار شرکت های دانش بنیان قرار دهند که پیش از این، چنین امکانی فراهم نبود.

از آنجا که در هر استان تنها یک پارک علم و فناوری می تواند تاسیس شود، پیشنهاد معاونت علمی مبنی بر ایجاد برج های فناوری در پهنه شهری و در کنار دانشگاه های مادر کشور می تواند شرکت های دانش بنیان و خلاق را در کنار هم جمع کند تا زنجیره تکمیل یک صنعت را شکل دهند.

همچنین احداث برج های فناوری به عنوان مجتمع های تحقیقاتی امکان حضور دانشگاهیان و سرمایه گذاران را تسهیل می کند.

این در حالی است که ایجاد پارک های فناوری با چالش هایی چون تامین زمین وسیع روبه روست که برج های فناوری چنین محدودیتی ندارند.

رفع چالش های دانش بنیان ها پرویز کرمی رییس مرکز و دبیرستاد فناوری های نرم و توسعه صنایع خلاق در گفت وگو با همشهری به رفع بعضی از چالش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برج های فناوری بستری برای استقرار دانش بنیان ها در پهنه شهری تهران

برج های فناوری بستری برای استقرار دانش بنیان ها در پهنه شهری تهران